auto rivano – alles onder één dak

‘Techniek is één, persoonlijke aandacht is nog belangrijker’

Automotive | 2024

‘Waar een wil is, is een weg,’ zegt Joop Hoogerbrug, ‘is al sinds het begin ons belangrijkste motto. Dat betekent dat wij voor iedereen klaar staan: hier, als het moet bij mensen thuis.’ Ze hebben zelfs een keer een klant in Zuid-Frankrijk opgehaald. ‘Dat was natuurlijk een uitzondering, maar wij proberen wel zover mogelijk te gaan. Het is,’ vult echtgenote Nancy aan, ‘ook eigenlijk het belangrijkste waarop je je kunt onderscheiden. En dat doen wij graag.’

Met een Lancia Fulvia en een Alfa 1300 GT junior in de showroom en een Fiat Croma voor de deur zou je kunnen denken dat Rivano ‘iets’ met Italianen heeft. ‘Daar komen wij wel vandaan. Ik ben ons eigen bedrijf begonnen na mijn baan als hoofd werkplaats van een grote Fiat/Alfa-dealer. Dan krijg je wel iets mee van die merken. Maar wij zijn Rivano in 2007 helemaal ‘merkloos’ begonnen onder de vlag van Bosch Car Service. Dat was een behoorlijk vliegende start, waarbij wij snel werden gevonden door mijn eigen oude klanten, de rijders die hun auto al eerder op dit adres in onderhoud hadden en nieuwe klanten uit de omgeving. Met een team van inmiddels elf medewerkers hebben wij hier in de omgeving een grote klantenkring: met alle mogelijke merken.’

Kennis van alle merken

‘Ik zou vandaag de dag geen merkdealer willen zijn.’ Joop is blij met de keuze voor Bosch Car Service. ‘Daardoor staan wij voor klanten onafhankelijk in de markt. Bosch ondersteunt ons perfect met kennis en met materiaal om klanten met alle mogelijke merken te bedienen. Dat is voor alle autobezitters een vertrouwd gevoel. Het levert ons ook de klandizie van een leasemaatschappij op, voor wie wij refurbishing uitvoeren.’ Voor een handvol bedrijven in de regio verzorgt Rivano ook het onderhoud van het wagenpark. ‘Maar het gros van het werk komt van vele duizenden particulieren.’

Altijd zoveel mogelijk transparant werken

De grote tafel waar klanten met een kopje koffie kunnen wachten biedt – door de grote glazen wand – uitzicht op de ruime werkplaats. ‘Die glazen wand hebben wij hier meteen ingezet. Wij hebben geleerd dat transparantie het belangrijkste is voor autobezitters. Ze hebben er alle recht op om te weten wat je aan hun geliefde auto doet. Dat leggen wij haarfijn uit. Het is dus ook essentieel dat een klant direct kan spreken met mijn of de monteur die het werk doet. Hoe beter onze uitleg, hoe meer acceptatie voor de noodzakelijke werkzaamheden,’ legt Joop uit. ‘En het is natuurlijk ook leuk om je vak te kunnen laten zien!’

Waar een wil is, is een weg

‘Een auto betekent niet voor iedereen hetzelfde. Door het goede contact met onze klanten weten wij waar wij mensen blij mee kunnen maken. Voor de één is dat thuisbrengen en ophalen, voor een ander is het zoeken naar revisie-onderdelen en voor een derde is het gewoonweg de sfeer hier in de zaak. Hoe dan ook: wij zoeken naar de oplossing die het beste past bij de auto én bij de persoon.’ Voor Rivano ligt de nadruk dan ook op het persoonlijk aspect. ‘De kwaliteit van de techniek is een gegeven, maakt niet uit wat voor soort auto het is. Maar met de persoonlijke aandacht kunnen wij net dat beetje extra betekenen voor de automobilist. Dat maakt het verschil voor de klant en dat maakt ons werk extra leuk.’


Contactgegevens van Auto Rivano

Noordmeerstraat 13
2131 AD Hoofddorp

• Bel: 0235620666 • E-mail: [email protected] • Website: www.autorivano.nl

Sterkste Schakel van de regio Kennemerland Grande Finale 2024

06-12-2024

Meer informatie & kaarten bestellen