continews – jouw organisatie continu in de media

‘Wij concentreren ons op één dienst: nieuws maken voor klanten’

Dienstverlening Klein | 2023

Casper van Diemen maakt nieuws, niets meer, niets minder. En met dat nieuws zorgt hij dat zijn opdrachtgevers maandelijks in de media komen. ‘Met onderwerpen waarmee wij bij belangstellenden aandacht trekken voor onze opdrachtgever.’ Geen reclame dus, maar échte verhalen. Wat zijn échte verhalen?

‘Een écht verhaal is, bijvoorbeeld, een onderzoek naar de vraag naar zonnepanelen.’ Casper legt uit: ‘Wij hebben voor een bedrijf dat zonnepanelen levert in kaart gebracht wat mensen aantrekkelijk vinden aan zonnepanelen of wat ze weerhoudt. Uit de uitkomst van het onderzoek maken wij nieuws en bieden dat aan media aan: lokaal of landelijk, algemene media of vakpublicaties. Zo brengen wij onze opdrachtgevers voor het voetlicht.’

‘Wij zijn vreselijk nieuwsgierig’

‘Nieuws ontstaat vanzelf,’ zegt Casper, ‘iedere organisatie is ingebed in de maatschappij en met een bepaald onderwerp actief. Of het nu non-profit of commercieel is. Wij zijn vreselijk nieuwsgierig en halen graag alle mogelijke aanknopingspunten boven water.’ Vervolgens koppelen ze die onderwerpen aan wat er volgens hen in de media speelt over ieder onderwerp. ‘Dat leidt tot nieuws, want er is altijd een haakje om iets te vermelden.’ Continews maakt een goed verhaal rond dat nieuws en biedt dat aan bij media. ‘Wij hebben een groot bestand van contactpersonen bij on- en offlinemedia, waarvan wij weten voor welke onderwerpen zij belangstelling hebben.

Continu in het nieuws

Van Diemen was al jaren in het vak actief met zijn PR-bureau en ontwikkelde daar een werkwijze die goed past bij de doorgaande werkzaamheden voor zijn klanten. ‘Wij vonden dat een abonnementsvorm goed past bij ons werk. Een abonnement geeft aan dat wij er continu mee bezig zijn onze opdrachtgevers in het nieuws te brengen. En het vaste bedrag geeft hen houvast bij de kosten.’ Bovendien besloot Casper zich met zijn bedrijf uitsluitend op deze dienstverlening toe te leggen. ‘Veel PR bureaus bieden een grote variatie van diensten, wij concentreren ons op deze.’ Om dat duidelijk in de markt te zetten paste hij zelfs de naam van zijn bedrijf aan de nieuwe dienstverlening aan. ‘Het slaat aan, want het aantal opdrachtgevers groeit hard. Nu zijn dat er al tientallen en dat zullen er zeker nog meer worden.’

Een bedrijf is een verzameling van trucjes

In de loop der jaren ontwikkelde Van Diemen werkwijzen, ervaringen en inzichten. Dat noemt hij – met respect – ‘trucjes’: ‘Een bedrijf is een verzameling trucjes die bij elkaar een bedrijfsmodel vormen. Die trucjes zitten in het DNA van ons team. Daarmee weten wij snel door te dringen tot de kern van de zaak om maximaal effect te bereiken voor onze opdrachtgevers.’ De ‘trucjes’ worden vervolgens creatief ingezet, zodat er nieuwswaardige verhalen ontstaan bij iedere combinatie van klantwens, onderwerp en maatschappelijke relevantie.

Grootste AI-event van Nederland

Zo’n combinatie leidt bijvoorbeeld tot flinke media-aandacht voor het grootste AI-event van Nederland. ‘Meteen rond het verschijnen van ChatGPT in de actualiteit maakten wij een bericht voor drie opdrachtgevers tegelijkertijd. Een goed resultaat leidt vanzelf tot reacties bij onze opdrachtgevers. En daar worden wij weer blij van.’


Contactgegevens van Continews

Koepelplein 1E
2031 EL Haarlem

• Bel: 0204071052 • E-mail: [email protected] • Website: continews.nl