loogman – wassen, tanken en innoveren

Loogman bouwt grote nieuwe wasstraat in Hoofddorp

Automotive | 2023

Wat heeft een autowasbedrijf te maken met studiebeurzen? Waarom houden ze het weerbericht in de gaten? Wat is belangrijker: big data of vriendelijkheid? Directielid Jerry Hollander legt het uit. ‘Ons bedrijf moet het hebben van goed georganiseerde klantenbinding.’

Om met het nieuws te beginnen: vanaf september kunnen mensen die graag in een schone auto rijden terecht in een spiksplinternieuwe vestiging van Loogman Carwash in Hoofddorp. ‘Aan de Dirk Storklaan bouwen wij een hal van 6.500 m2, waarvan 5.000 m2 voor eigen gebruik. Daar hebben wij straks ruimte voor een dubbele baan, met 40 stofzuigplekken, mattenkloppers en een uitgebreider assortiment servicemiddelen. Zodra die vestiging loopt overwegen wij er later een lopende band voor binnenschoonmaak te installeren.’ Een goede carwash is tegenwoordig een uitgebreid samenstel van wastechniek en service, waarin veel geïnnoveerd wordt. Ook in de manier waarop het bedrijf gerund wordt.

Studiebeurzen om personeel te werven en te behouden

Loogman komt voort uit het tankstation dat de familie Loogman in 1959 begon in Aalsmeer. Ruim zestig jaar later heeft het bedrijf ruim 350 medewerkers met 8 wasstraten en 2 tankstations, een golfbaan met brasserie (in Amstelveen) en selfstorage. Jerry Hollander heeft daar al bijna 25 jaar van meegemaakt, waarbij hij van scholierenbaantje in de wasstraat is doorgegroeid tot operationeel directeur. ‘Zo’n loopbaan gunnen wij ál onze medewerkers. Daarom biedt het familiebedrijf jongeren die minstens 12 uur per week bij hen werken de studiekosten voor hun HBO of WO opleiding te vergoeden, bovenop het salaris. Wij hebben dat soort jongeren hard nodig, want de dienstverlening die wij leveren vergt een professionele aanpak.’

Innovatief spel met alle aspecten van dienstverlening

‘Wij weten allemaal hoe trots een autobezitter is wanneer haar of zijn wagen er weer helemaal spic-‘n-span uitziet. De verwachting dat hij of zij dat gevoel bij ons komt halen vraagt om goed doordachte marketing.’ Uiteraard begint dat bij goed werkende machines en systemen. ‘Dat heeft iedere carwash heus wel goed op orde, dus het komt aan op de extra’s.’ En daar heeft Loogman de afgelopen jaren flink in geïnvesteerd.

‘Wij verrassen de klant met extra’s. Dat begint bij de gastvrije ontvangst door onze medewerkers. Het scheelt echt dat die vriendelijk is en je goed helpt bij de keuze van extra servicemiddelen.’ Maar al voordat de klant op de stoep staat heeft Loogman de klant al verrast.

Loogman Was app

‘Sinds 2018 hebben wij ons spaarprogramma ondergebracht in een app. Iedere auto waarvan de berijder de app heeft gedownload wordt bij binnenkomst herkend. Puntentoekenning, en nog belangrijker: commerciële acties, worden dan automatisch toegekend.’ Gebruikers krijgen ook op andere momenten commerciële acties te zien, door middel van tekstberichten of videos. ‘Wat de klant daarvan vindt? De app is 250.000 keer gedownload!’ Door die grote aantallen is Loogman zelfs in staat om het bezoek op verschillende tijdstippen en naar verschillende locaties te sturen. ‘Onze klanten stellen het op prijs, zolang de aanbiedingen maar relevant zijn. Onze medewerkers merken het ook bij ontvangst van de klant: dan zien ze mensen met een grote glimlach op hun gezicht aankomen met de aanbieding op hun app.’


Contactgegevens van Loogman Carwash Hoofddorp

Robijnlaan 10
2132 WX Hoofddorp

• Bel: 0206456461 • E-mail: [email protected] • Website: www.loogman.nl

Sterkste Schakel van de regio Kennemerland Grande Finale 2024

06-12-2024

Meer informatie & kaarten bestellen