hoorbegrip haarlem & haarlemmermeer -
Het klinkt misschien raar, maar juist in de wereld van hoortoestellen lijken ándere dingen dan de wens van de klant wel eens belangrijker. ‘Dat begint natuurlijk al bij je verzekering,’ legt Erik Lodewijk uit, ‘maar ook de vaste afspraken die sommige ketens met hun leveranciers hebben beperken wat er voor jou beschikbaar is. Wij vinden dat dat niet klopt: wij willen geen klant op een product plakken, maar jou aanmeten waar je het meest aan hebt.’
‘Iedere klant heeft eigen wensen, een eigen leven en werk, een eigen zicht (je moet het batterijtje wel kunnen zien zitten!) en een eigen idee over wat een goed gehoor hem of haar waard is. Dat betekent dat ‘het beste’ apparaat voor jou misschien niet het beste is. Soms vergoedt een verzekering niet genoeg, maar wij maken het ook mee dat een verzekering meer vergoedt van een duurder toestel, dan voor een standaardaanbieding.’ Hij wil er maar mee zeggen dat hij met zijn team niet alleen verstand heeft van geluid, maar juist ook van klantwensen en zelfs ziektekostenverzekeringen.
Sinds ruim een jaar is de Hoofddorpse vestiging van Hoorbegrip Haarlem/Haarlemmermeer verhuisd naar de Kruisweg. ‘Dat is heel plezierig. Uiteraard omdat wij hier mooi de ruimte hebben, maar vooral omdat wij hier beter ‘in de loop’ liggen. Wij krijgen veel spontane binnenlopers en zijn makkelijker bereikbaar voor kleinigheden als batterijtjes, maar ook voor extra vragen. Een hoortoestel aanmeten is geen sinecure en vergt ook achteraf nog bijstellingen aan de hand van gebruikservaring. Het is prettig dat wij op onze nieuwe locatie daar makkelijk tijd en aandacht aan kunnen besteden. De zorg voor de beste ervaring is voor ons een belangrijk onderdeel van het product.’
Erik is van huis uit logopedist en ontwikkelde daar zijn belangstelling voor ‘goed horen’. Net als hij zijn de medewerkers gedreven in het vinden van de juiste oplossing voor ieder hoorprobleem. ‘Dat is voor iedereen anders en kan zelfs bij een persoon verschillen per omstandigheid. Ook daarom geloven wij niet in standaardoplossingen.’ Uiteraard ontwikkelt slechthorendheid zich ook met de leeftijd. ‘Dus een oplossing die nu goed is, kan over een paar jaar weer anders uitpakken. Onze zorg eindigt dus niet wanneer iemand met zijn eerste hoortoestel de deur uitgaat. Wij blijven betrokken.’
‘De technische ontwikkelingen op het gebied van gehoorverbeteringen gaan snel. Dat is heel fijn voor allerlei soorten wensen en oplossingen. Mensen moeten wennen aan het ‘nieuwe’ geluid, vooral wanneer er relatief veel tijd zit tussen het begin van de klachten en het moment dat wij een oplossing gaan uitproberen. Maar de alsmaar betere software stelt ons in staat om de apparaten steeds beter af te stellen voor verschillende soorten gebruik. Met behulp van een – gratis – oefen-app stellen wij je in staat om drie maanden lang te oefenen met het gebruik van je nieuwe hoortoestel. Zo trainen wij de afstelling tussen persoon en toestel.’
‘Gehoorverlies is niet te genezen, maar wij gaan je leven wel verbeteren. Ook als je bij een andere aanbieder je vertrouwen in de mogelijkheden al verloren hebt.’
Kruisweg 650
2132 CJ Hoofddorp
06-12-2024