handelsonderneming visscher - een flexibel en servicegericht bedrijf
Eén van de producten in de webshop is ‘Goed Advies’. ‘Eerlijk advies is het belangrijkste dat wij leveren,’ zegt Rik Visscher, ‘dat is waar wij onze klanten mee binden.’ Rik, en zijn broer Bas, zetten het bedrijf van vader John energiek voort. En ze zijn ook bijna niet te stoppen wanneer ze erover praten: ‘Er zijn zoveel dingen waar wij onze klanten mee kunnen helpen!’
Naast goed advies levert Visscher vele soorten machines en gereedschap. ‘Wij zijn een technische handelsonderneming die zich toelegt op compressoren en reinigingsapparatuur (hogedruk-reiniging, schrob-, veegmachines en stofzuigers). Die leveren wij aan professionele gebruikers. Bedrijven die die apparaten als gereedschap voor hún diensten gebruiken en eindgebruikers die ze zelf gebruiken voor hun werk.’ Connexxion, bijvoorbeeld, heeft reinigingsapparaten van Visscher. Voor een grote dealer van garagegereedschappen verricht Visscher de servicediensten. Ze leverden schrobmachines aan Sportfondsen Haarlemmermeer. ‘En alles dat wij leveren repareren wij ook.’
‘In een groot gebied – tussen Alkmaar en Den Haag – bedienen wij ruim 1.000 vaste klanten. Wanneer wij je spullen leveren dan krijg je ons telefoonnummer erbij. Er kan tenslotte altijd iets gebeuren en dan wil je snel geholpen worden. Wij zijn niet met veel mensen, dus je krijgt van ons meteen alle aandacht.’
Uitgangspunt van Rik en Bas is dan ook klaarstaan voor de klant. ‘Bij klaarstaan hoort dat wij snel reageren: voor service, reparaties en onderhoud. Maar wij gaan wel gedegen te werk: eerst kijken wat er aan de hand is, niet meteen apparaten vervangen, maar eerst een reservemachine aansluiten.’ Dat geldt ook voor de verkoop van apparaten. ‘Wij vragen toch eerst waarvoor een klant een machine wil gaan gebruiken.’
‘Het eerlijke advies scheelt onze klanten veel geld,’ zegt Rik, ‘het zijn geen bedrijven die bijvoorbeeld iedere week weer een nieuwe compressor nodig hebben. Dan is het de moeite waard om er even goed in te duiken. Dat komen wij dan ook graag doen. Wij gaan eerst kijken wat de machine moet doen en wij doen metingen voor de technische eisen.’ Met die kennis en hun lange ervaring in het werk kunnen ze dan een passende machine aanraden. ‘Dat scheelt onze klanten geld, maar vooral veel hoofdbrekens. Juist daarom krijgen wij dan ook veel mond-tot-mondreclame. Zo verzamelen wij langzaamaan veel klanten binnen Flora Holland en zo zijn wij ook bij Tata terecht gekomen.’
Het bedrijf dat vader John ruim 25 jaar geleden begon breidt gestaag uit. Bas en Rik zijn beide, hoewel rond de dertig, al bijna de helft van die tijd actief in het bedrijf. ‘Een jaar of vijf terug namen wij een collega in Hoofddorp over. Hier in Zwaanshoek hebben wij een flinke hal gebouwd. Wij verwachten dat wij hier nog flink kunnen groeien.’ Alleen al door de groei van de robotisering, waarbij perslucht als drijvende kracht wordt gebruikt. ‘Wij leveren bijvoorbeeld al perslucht voor melkrobots, maar ook in de bollen kan er nog steeds meer gemechaniseerd worden in de hal. Wij kennen de machinebouwers in de streek en werken graag met ze samen.’ Rik, Bas en het team gaan het nog druk krijgen met druk.
Bennebroekerdijk 1
2136 LS Zwaanshoek