bouhof horeca -  groothandel op het gebied van de horeca

‘Je verwerft niet zomaar exclusief dealerschap’

Groothandel | 2022

Andres Bouhof is trots, maar ook bescheiden. Trots op het bijna 100-jarig bestaan van zijn bedrijf in een zeer dynamische markt. Bescheiden over hoe de familie daar hard aan werkt. Toch is Bouhof Horeca zorgvuldig bezig de eigen plek in de markt steviger te maken. Met NIC softijs, het eigen koffielabel Espresso Good en Bouhof Horeca Apparatuur. ‘Dit jaar komt daar het exclusieve dealerschap van VITO frituurolie filters bij.’

‘VITO is een Duits bedrijf dat filters maakt waarmee je de bruikbaarheid van je frituurvetten en -oliën tot 50% kunt verlengen. Dat is gezonder voor de klant, goed voor het milieu, goed voor de winst van de restaurateur en het is ook handig in een jaar waarin de aanvoer van zonnebloemolie dreigt te stagneren.’ Bouhof heeft er een tijd aan gewerkt om de relatie met het Duitse bedrijf te leggen en is er trots op de apparaten dit jaar te kunnen gaan bieden. ‘De eerste units zijn al verkocht en dat gaat alleen maar meer worden nu wij er ook weer mee naar beurzen kunnen.’ Voor VITO was de geschiedenis, de marktkennis en de inzet van het Beverwijkse bedrijf doorslaggevend voor het importeurschap.

Softijs, daar is de groei begonnen

Grootvader Pieter schreef het bedrijf in 1926 in bij de Kamer van Koophandel. ‘Hij verhandelde boter, kaas en eieren aan winkels in de buurt. Het zuivelassortiment werd uitgebreid met koffiemelk en daarna met softijs in poedervorm.’ En door de softijs kwam het bedrijf in een versnelling. ‘Wij gingen leveren aan bakker, cafetaria’s en restaurants. Die moesten ook hoorntjes, ijsbekertjes en lepeltjes hebben. En als wij toch al het één konden leveren, dan misschien ook nog iets anders.’ Met die extra vragen breidde het bedrijf uit naar een totaalleverancier voor de horeca. ‘Wij hebben nu servies en glas, vele soorten disposables en kleine keukenartikelen, materiaal voor schoonmaak en hygiene. Wij denken mee met service en uitleg, helpen de klanten zich te onderscheiden, te groeien en geld te verdien.’ Zelf onderscheiden wij ons weer van andere horeca groothandels door ons vooral te focussen op een paar productgroepen.’

Services, ingrediënten en apparaten

‘Het totaalplaatje van ons bedrijf is dat wij services, ingrediënten en apparaten leveren voor de (klein)horeca.’ Om goed duidelijk te maken dat zij een aantal specialiteiten volledig beheersen bieden zij dat aan onder verschillende merken. ‘Espresso Good, bijvoorbeeld, is ons eigen koffiemerk met verschillende melanges gemalen en bonenkoffie. Het merk heeft eigen verpakking en eigen koffiekopjes en wordt in Espresso Good bestelwagens bezorgd.’ Uiteraard is het ook mogelijk koffie met eigen naam en verpakking te laten ontwikkelen.

Grote keukens – energiezuinig – helpen inrichten

Onder de naam Bouhof Horeca Apparatuur levert alles van losse apparaten tot complete keukeninrichtingen. ‘Dat is aan de ene kant meedenken over de slimste indeling van de keuken – wie gebruikt welk apparaat en lopen ze niet in de weg – en aan de andere kant de juiste keuze van apparatuur. Juist met de huidige energieprijzen helpen wij mensen graag aan de zuinigste spullen.’ Als bijna 100-jarig familiebedrijf weten ze bij Bouhof dat je voor betrouwbaarheid moet mikken op de lange termijn.


Contactgegevens van Bouhof Horeca

Lijndenweg 3
1948 ND Beverwijk

• Bel: 0251229188 • E-mail: [email protected] • Website: www.bouhofhoreca.nl