vondel mondzorg – een veelzijdige tandartspraktijk

‘Betere behandelingen met een grotere groep experts’

Dienstverlening Groot | 2024

‘Vondel Mondzorg is groot,’ zegt Anniek Arends, één van de elf tandartsen in de praktijk, ‘maar wij doen enorm ons best om klein te blijven. En hoe groot wij ook worden, wij gaan níet op in een keten.’ Samen met tandarts Michiel Hamann en praktijkmanager Kira Schouten spreken wij over de bijzondere manier waarop een grote praktijk kleinschalig blijft.

‘Voor het gemak en de hygiënische eisen van het werk zouden wij naar een modern kantoorpand moeten verhuizen,’ legt Kira uit. ‘Maar dat willen wij eigenlijk niet.’ Vondel Mondzorg is gevestigd in een prachtige villa in Beverwijk, waar ooit de familie Hamann woonde en een praktijk aan huis had. ‘Ons pand is goed bereikbaar voor mensen uit de regio, het is herkenbaar voor mensen die hier al vele jaren komen en het is knus en vertrouwd.’ Daarmee heeft ze al een eerste punt van klantgerichtheid te pakken: de uitstraling.

Klantgerichtheid bij een zorgbedrijf

Altijd leuk om het bij een zorgbedrijf te hebben over klantgerichtheid. ‘De dienstverlening kan niet persoonlijker zijn dan bij ons en het vertrouwen dat wij daarvoor van de klant krijgen kan niet groter. Hoe ga je daar het beste mee om, terwijl je ook je onderneming rendabel moet houden?’ De lat ligt voor de tandartsen, assistenten, mondhygiënisten en receptionisten hoog. ‘Er werken 70 mensen bij Vondel Mondzorg,’ zegt Michiel, ‘en wij willen allereerst dat het team lekker kan werken. De sfeer moet goed zijn en wij zorgen ervoor dat iedereen de gelegenheid heeft kennis uit te wisselen. Alle behandelaren delen dezelfde visie en hebben dezelfde kwaliteit van behandelplannen opstellen en behandelen. Als dat goed op orde is, dan hebben onze klanten daar profijt van.’

Veel expertise in een groot team

De grote praktijk betekent dat er veel expertise in huis is. Anniek: ‘Al is het maar omdat de ene arts liever de wortelkanaalbehandelingen doet en een ander de kronen. Daardoor krijgt die tweede meer kronen te doen, meer ervaring en wordt de kwaliteit van de kronen beter. Al die verschillende expertises – en dat geldt ook voor hygienisten en assistenten – hebben wij onder één dak.’ Dat ene dak biedt ruimte aan acht behandelplekken en die worden optimaal gebruikt. Kira: ‘Op verzoek van klanten zijn wij overgegaan op een rooster met twee shifts: één van 7 tot 2 en één van 2 tot 9. Klanten kunnen zo altijd bij ons terecht.’ Daarmee scheppen wij ook weer ruimte voor investeringen in apparaten om mensen beter mee te bedienen.

Nooit meer happen

Het lijkt een kleinigheid, maar is voor vele tandartsbezoekers een echte hindernis: happen. ‘Dat hoeft bij ons dus niet meer. Vondel Mondzorg gebruikt 3D mondscanners om gebitten exact op te meten voor het maken van beugels, elementen en kronen. Die kronen of elementen maken wij sinds vorig jaar ook binnenshuis, met de 3D technologie aangesloten op een freesmachine. Je hoeft dus niet alleen meer niet te happen: wij kunnen het ook in één dag voor je klaar hebben. Geen noodkroon meer en niet meer terugkomen.’ Ook daarmee maken ze het klanten zo makkelijk mogelijk.

Voortgaan op eigen kracht

‘Bij de groei van ons bedrijf hebben wij serieus gekeken naar opgaan in een keten. Dat hadden wij snel gezien. De afgelopen jaren slagen wij er prima in om maximale zorg te verlenen aan een groeiende groep klanten door eigen innovaties en investeringen.’ Ze moeten alleen blijven puzzelen om team, apparaten en de nog steeds groeiende groep klanten onder het ene fraaie dak te houden.


Contactgegevens van Vondel Mondzorg

Vondellaan 27
1942 LE Beverwijk

• Bel: 0251229061 • E-mail: [email protected] • Website: www.vondelmondzorg.nl

Sterkste Schakel van de regio Kennemerland Grande Finale 2024

06-12-2024

Meer informatie & kaarten bestellen