van beem buitenleven – de 5 must haves voor dé perfecte tuin
‘Dé must haves om maximaal te genieten in je tuin zijn overkappingen, tuinmeubelen, buitenkeukens, zonwering en wellness.’ Gerko van Beem en zijn partner Madeleine Lasschuit maken met hun team iedere bezoeker blij met één of meer van deze must haves. Daarmee geven ze invulling aan de vierde versie van het familiebedrijf dat al meer dan 125 jaar bestaat.
‘Wij hebben van mijn vader een goed tuincentrum, dat onder andere ook tuinmeubelen verkocht, overgenomen en dat veranderd in een experience center voor het ‘buitenleven’. Net als hij, en zijn vader voor hem, hebben wij het familiebedrijf veranderd aan de vraag uit de markt.’ Die vraag uit de markt heeft anno 2025 alles te maken met de wens van de Nederlander om zo lang mogelijk te genieten van het buiten leven in de tuin.
‘Je kunt buitenleven natuurlijk enorm breed inrichten. Door de breedte van ons aanbod kun je bij ons voor al die wensen terecht: of je nu buiten wil loungen, lekker wil zonnen, wilt genieten van een zwembad of juist buiten wilt koken. Voor dat allemaal hebben wij in onze 10.000 m2 showroom een kwaliteitsaanbod en die combinatie vind je nergens anders in Nederland.’ Niet alleen de combinatie van de verschillende groepen, ook de producten en de merken zelf. Gerko: ‘Wij hebben gewoonweg niet dezelfde producten als anderen. Wij maken er werk van – en wij hebben er plezier in – om heel selectief in te kopen. Een grote buitenbarbecue met meer mogelijkheden dan dat ene bekende merk, bijvoorbeeld. Niet de ‘hardlopers’ van leveranciers, maar de meer exclusieve modellen. En, uiteraard, kleuren en kwaliteiten die wij mooi en passend vinden.’ Niet gek dat Gerko, Madeleine en hun team dan ook bezoekers krijgen vanuit heel Nederland. ‘Ze komen vooral omdat ze van anderen van ons gehoord hebben of omdat ze iets van ons hebben gezien op social media.’
De social media zijn het domein van Madeleine. Samen met drie collega’s is zij dagelijks bezig om al het moois goed voor de dag te brengen. ‘Wij doen alles van website, mailingen, promotiemateriaal en – uiteraard – Instagram zélf. Zelf doen betekent dat wij sneller kunnen schakelen op nieuw aanbod. Dat scheelt ons tijd en geld. En wij hebben natuurlijk de productkennis in huis om meteen in onze eigen woorden de kwaliteit en de aantrekkelijkheid van de producten te omschrijven.’ Een paar keer per week plaatsen ze content. ‘Heel gevarieerd: soms een sfeerimpressie, soms productuitleg en soms nieuws. Wij hebben zelfs wel eens een hit die miljoenen keer bekeken wordt.’ Zo komt Van Beem Buitenleven aan naamsbekendheid en belangstelling in heel Nederland.
Op het terrein van de voormalige boerderij van de familie heeft Van Beem Buitenleven 10.000 m2 ingericht voor de vijf must haves. ‘Wij hebben zowel de showroom in de kas als een groot buitenterrein. Zo is er alle ruimte om onze klanten relaxt te laten inspireren. Bij die relaxte sfeer,’ vult Gerko aan, ‘horen ook de hapjes en drankjes van onze huiskok, Roger, die alle dagen van de week onze gasten voorziet van hapjes en drankjes.’ Daarmee worden ook de adviesgesprekken met de klanten onderbroken. ‘De gesprekken die wij met onze klanten hebben gaan over het vervullen van hun tuindromen. Zij willen daar een mooi bedrag aan besteden, dus wij willen daar met hen ruim de tijd voor nemen. Hoe fijn is het dan wanneer je bij dat gesprek iets smakelijks kunt serveren.’
IJweg 177A
1161 EW Zwanenburg