mk automobielen – meer kwaliteit

‘Ik help klanten zoals ik zelf geholpen wil worden’

Automotive | 2025

Massius Koper houdt van de handel. Hij zit al dertig jaar in het vak en heeft bij diverse merken gewerkt. ‘Ik ben begonnen bij een Ford dealer, heb Mercedessen verkocht, werkte bij Saab – die hebben nog steeds een speciaal plekje in mijn autohart – en ook nog voor Volkswagen-Audi. Sinds 2017 heb ik mijn eigen bedrijf en maak ik mensen blij met mobiliteit.’

‘Het eigen bedrijf bevalt mij uitstekend. Het is kleinschalig en ik kan lekker met mensen aan tafel zitten. Voor mij geen stress meer, geen verkooptargets en geen acties voor nieuwe modellen. Het draait bij mij om de mensen die de moeite nemen om bij mij naar een auto van hun gading te komen kijken. Die krijgen van mij alle aandacht.’ Die aandacht geeft hij ze in een nette bedrijfsruimte in Nieuw-Vennep. ‘Het is geen autoshowroom aan een drukke straat, maar ik heb er wel alle ruimte om klanten te ontvangen en mijn auto’s netjes te tonen.’

Een auto moet er netjes uitzien

Wanneer Massius zijn ingekochte auto’s in Nieuw-Vennep afgeleverd krijgt dan krijgen ze van hem de ‘kwaliteitsbehandeling’.  ‘Eerst laat ik ze in de werkplaats nakijken. Wij fixen alle mankementen en geven de auto’s een APK keuring. Daarna laat ik ze helemaal schoonmaken en tenslotte zet ik ze op de brug om zelf nog alle poetsvlekjes weg te werken.’ De laatste handeling is mooie foto’s maken voor de presentatie van de auto’s op online verkoopplatforms. ‘En wanneer een belangstellende dan bij ons langskomt, dan zet ik de auto mooi voor de deur. Een goede presentatie is het halve werk.’

Het gaat om de klant

‘De online verkoopplatforms hebben de handel volkomen veranderd. Wanneer ik nu een bezoeker krijg, dan heeft-ie eigenlijk al besloten dat de auto die ik heb staan – qua type, model, kleur, specificaties en prijs – de juiste keuze is. Maar dat wil niet zeggen dat de koop ook rond is. Want die auto is mooi, maar het draait om de klant. Ik wil weten wie de belangstellende is, wat hij of zij nodig heeft, hoe het humeur is.’ Dus zal Massius de koper eerst ontvangen. ‘Ik vraag naar wat ze kwijt willen, naar wat hun wensen zijn en ik maar er een relaxte ontmoeting van. Ik wil ze helpen zoals ik zelf geholpen wil worden.’

‘Ik heb met mijn aanpak klanten uit heel Nederland. Sommigen komen in de loop van de jaren terug, maar de meesten zie je maar één keer. Om ook die klanten een maximaal gevoel van vertrouwen te geven werk ik samen met Autotrust garantie. Ik reken géén afleverkosten, maar die garantie verkoop ik ze graag. De kwaliteit van mij werk is vervolgens zo goed dat de verzekeraar zich wel eens heeft afgevraagd waarom er vrijwel nooit gebruik van wordt gemaakt.’

‘Je weet niet altijd wat ‘handel’ is’

De keuze van Massius is gebaseerd op gevoel en kwaliteit. ‘Ik ben heel selectief bij de inkoop. Mijn belangrijkste criterium is kwaliteit. Ik zoek auto’s met een goede onderhoudsgeschiedenis en ze moeten schoon en netjes zijn. Strak in de lak en geen schades. Waar ik wel op let is of de auto iets aparts heeft. Een opvallende kleur of bijzondere specs. Ik beperk mij dus niet tot merken, modellen of prijsniveau’s en dat maakt het werk een stuk leuker.’ Het is een eigenwijze keuze die je in zijn showroom terugziet. ‘Ik heb nu een prachtige oranje MINI One en een leuke (cyclaam)rode Fiat 500. Het leuke is dat je niet vantevoren weet wat ‘handel’ is, maar deze verwacht ik zeker goed te verkopen.’


Contactgegevens van MK Automobielen

Staringstraat 36A
2152 CX Nieuw-Vennep

• Bel: 0252769206 • E-mail: [email protected] • Website: mkautomobielen.nl

Finale Sterkste Schakel Verkiezing Kennemerland 2025

28-11-2025

Meer informatie & kaarten bestellen