boekuwzending.com – eenvoudig en snel je pakket verzenden

‘Zodra je een zending aan ons toevertrouwt weet je dat het aankomt’

Dienstverlening Middelgroot | 2025

‘Wij letten tot in de kleinste details op aandacht voor de klant. Dat begint bij de telefoon opnemen. Die laten wij hooguit drie keer overgaan voordat wij hem opnemen. Klinkt eenvoudig,’ lacht Rik Balder, ‘maar vergt continu aandacht om uit te voeren en wordt door onze klanten zeer gewaardeerd.’ Iets ongevraagd extra’s doen voor de klanten is de basis van het bedrijf van Rik en Margreet Balder. Sinds kort heeft het bedrijf een derde eigenaar: Marco van der Maden.

‘Wij zijn ons bedrijf begonnen met een simpel uitgangspunt: altijd ja zeggen op de vraag van de klant.’ Rik begon zijn loopbaan bij een van de grote concerns in pakketbezorging. ‘Dat bedrijf was door zijn omvang en procedures het zicht kwijtgeraakt op ‘niet reguliere-zendingen’. Ik vond dat ik daardoor te vaak ‘nee’ moest zeggen bij klanten. Het bracht mij tegelijkertijd op het idee om aanvragen voor zendingen buiten de gebaande paden te automatiseren.’

Dot-com bedrijf in de logistiek

In de loop van de jaren had Rik vaak ‘nee’ moeten zeggen, maar had hij zich óók verdiept in wat er wél mogelijk was. ‘Ik leerde de weg in logistiek Nederland en kon mijn klanten helpen door ze naar ándere expediteurs te sturen. In mijn eigen bedrijf wilde ik mijn kennis van aanbieders van verschillende soorte vervoersmogelijkheden nóg makkelijker beschikbaar maken.’ Boekuwzending.com is opgezet als online platform. ‘Wij hebben van het begin af aan geïnvesteerd in het optimaal automatiseren van vraag en aanbod. Daarom zijn wij nu in staat om onze klanten razendsnel een verzendoplossing mét een prijs te kunnen geven. Daarmee sluiten wij naadloos aan op jouw dagelijkse praktijk.’ MKB-bedrijven die geen eigen logistiek manager hebben kunnen alles aan Boekuwzending.com overlaten.

De stemming erin houden

De meeste snelheid bij het bedienen van klanten wordt dus door het systeem geleverd. ‘Maar het zijn onze mensen die aandacht geven aan klanten. Zij pakken de uitdagingen die klanten hen voorschotelen op. En dat doen ze met een glimlach.’ zegt Rik. ‘De glimlach hoort bij de cultuur van het bedrijf,’ zegt Margreet. Zij is verantwoordelijk voor marketing: ‘Die glimlach krijgt de klant wanneer het ons weer eens gelukt is iets te regelen. Maar het is ook onze eigen glimlach, want wij houden voor onszelf de stemming er ook in bij de hectiek van de dag.’

Zeker weten dat het goed afloopt

‘Wij zijn niet de grootste verzendpartij. Wij zijn wel de partij die – binnen drie keer, dus – de telefoon opneemt en die jouw verzendprobleem echt aandacht geeft. Onze automatisering zorgt niet alleen voor de koppeling van vraag en aanbod, wij zetten ook een extra stapje bij het volgen van je zending. Ieder pakket afzonderlijk wordt gevolgd en ons systeem geeft óns een seintje wanneer de zending niet volgens de norm verloopt. Daarmee kunnen wij pro-actief ingrijpen, voordat je ontvanger een zending mist. Essentieel bij kritische zendingen! Zodra je ons een zending toevertrouwt, weet je dat het goed afloopt.’

Nieuwe medevennoot Marco van der Maden komt van DHL. ‘Wij zijn blij dat hij erbij is,’ zeggen Rik en Margreet, ‘want hij brengt een schat aan ervaring op het operationele vlak mee. Met zijn drieën gaan wij weer een nieuwe slinger aan het bedrijf geven en innoveren op het gebied van internationale expreshandel met pakketten en pallets.’


Contactgegevens van BoekuwZending.com

Bennebroekerweg 265
1435 CJ Rijsenhout

• Bel: 0252245480 • E-mail: [email protected] • Website: boekuwzending.com

Finale Sterkste Schakel Verkiezing Kennemerland 2025

28-11-2025

Meer informatie & kaarten bestellen