reco autoschade groep – uw betrouwbare partner

Ongestoorde mobiliteit voor onze klanten mogelijk maken

Automotive | 2025

‘Wij zijn een échte groep van bedrijven, met 380 medewerkers, verdeeld over ongeveer twintig bedrijven die een heel scala aan diensten op het gebied van schadeherstel aanbieden. Met de groep zijn wij goed gepositioneerd in de regio rondom Amsterdam, van Sassenheim tot Purmerend en van Haarlem tot Breukelen.’ De groei van het bedrijf is de laatste jaren hard gegaan. ‘En dat biedt grote mogelijkheden voor onze zakelijke klanten en hun berijders,’ vertelt Dylan Webbe.

‘Reco is niet alleen door autonome groei groter geworden, wij hebben de laatste jaren ook enkele overnames van schadeherstelbedrijven gepleegd. Allemaal local heroes, die tot nu toe nog onder hun eigen naam werkten. Wij gaan die nu allemaal één uitstraling geven, zodat de groep voor iedereen, klanten én medewerkers, herkenbaar wordt.’ Herkenbaar als groot bedrijf en vooral herkenbaar als aanbieder van een hele serie diensten.’

Schadeherstel is hart van het bedrijf

Rondom het herstel van autoschades heeft Reco nieuwe diensten ontwikkeld. ‘Uiteraard in de techniek, om alle mogelijke reparaties en onderhoud uit te kunnen voeren: van ruiten tot velgen en van kleine deukjes tot en met groot herstel. Daarnaast leveren wij steeds meer aanvullende diensten, zoals poolbeheer, remarketing en interim management. Dat zijn diensten die zijn gebaseerd op onze kennis van het vak en op onze expertise in de logistiek van het afhandelen van vele honderden auto’s per week.’

Controleren, herstellen en fotograferen

‘Met onze remarketing-diensten maken wij het voor veel autobedrijven nóg makkelijker om online auto’s te kopen en verkopen. Een handelaar wil zijn ingekochte auto’s zo snel mogelijk aan de markt kunnen aanbieden. Voor hen voeren wij twee diensten uit. Allereerst controle en herstel, daarna showroomklaar maken.’ Reco heeft zijn eigen foto-studio waarin de compleet gecontroleerde, eventueel herstelde en gepoetste auto wordt gefotografeerd. ‘Terwijl wij de auto zo snel mogelijk bij de klant afleveren hebben wij het beeldmateriaal al naar de gewenste verkoopplatforms geüpload. Wij hebben dit tot een pijler van ons bedrijf gemaakt, waardoor wij het – ook door de hoge aantallen die wij nu al doen – voor aantrekkelijke tarieven kunnen aanbieden.’

Poolbeheer: second life voor lease auto’s

Bedrijven die voor hun medewerkers een serie lease-auto’s hebben merken de laatste jaren dat medewerkers soms korter in dienst zijn dan hun leasecontract. ‘Daarvoor hebben wij een oplossing. Wij zorgen ervoor dat de lease auto keurig netjes wordt doorgegeven aan de volgende berijder. Ook hier nemen wij de auto in, controleren hem en voeren eventuele herstelwerkzaamheden uit. Tenslotte gaat de auto prachtig schoongemaakt terug naar het bedrijf.’ Kwaliteit en een snelle doorlooptijd zijn daarbij van groot belang.

Waar kunnen wij nog meer mee helpen?

‘Wanneer de autoschade is hersteld, dan maak je klanten sowieso al blij. Vooral als je dat ook goed georganiseerd en snel doet.’ Bij Reco hoort het klanten blij maken tot het DNA. ‘Daarom is onze instelling ook dat wij altijd vragen of wij de klanten nog ergens anders mee kunnen helpen. Allereerst met één van onze andere bestaande specialiteiten, maar ook door nieuwe oplossingen te ontwikkelen. Tenslotte door ze in ons netwerk met een relatie in contact te brengen.’ Met die insteek voorziet Dylan dat Reco zijn plek in de branche verder verstevigt.


Contactgegevens van Reco Autoschade Groep

Beijnesweg 12
2031 BB Haarlem

• Bel: 0235335959 • E-mail: [email protected] • Website: www.schadenetreco.nl

Finale Sterkste Schakel Verkiezing Kennemerland 2025

28-11-2025

Meer informatie & kaarten bestellen