palmo - expert in horeca interieur / cornels
Bouw, Installatie en Techniek Klein | 2025
‘Jaarlijks leveren wij – direct en via dealers – zo’n honderd hoogwaardige terrasoverkappingen, zonwering en glassystemen. Dat betekent voor particulieren comfort doordat zij langer buiten genieten van hun terras en voor horecabedrijven betekent het omzet doordat zij het buitenseizoen verlengen.’ Cornelis Nieuwenhuis, (net 30 jaar), laat er geen gras over groeien en is kraakhelder in zijn commerciële boodschap.
‘Er zijn zo’n 25.000 horecabedrijven met een terras in Nederland. Die zoeken allemaal mogelijkheden om in te spelen op de groeiende belangstelling om lekker buiten te eten. Het buitenterras vertegenwoordigt – deels ongebruikte – capaciteit. Hoewel het klimaat warmer wordt, kun je natuurlijk niet rekenen op het Nederlandse weer. Dus zoeken horeca-ondernemers mogelijkheden om gasten meer comfort te bieden en om langer van het terras gebruik te maken. En daar hebben wij de perfecte oplossing voor.’
‘Met ons vierseizoensterras stellen we horecaondernemers in staat om het maximale uit hun terras te halen en hun gasten te verrassen met een buitengewone beleving. We transformeren horecaterrassen tot sfeervolle, uitnodigende ruimtes die omzet en reputatie van onze klanten maximaliseren. De overkappingen waar de daken en wanden van kunnen open en sluiten, zorgen voor schaduw in de zomer, zon in de lente en beschutting tegen kou en regen in de herfst en de winter. Daarnaast biedt Palmo als Expert in horeca exterieur veel meer, denk aan schaararmschermen, parasols en inschuifbare glazen windschermen. Alles van hoogwaardige kwaliteit en volledig maatwerk. Onze technisch geschoolde specialisten staan klaar om de klant te informeren. Bovendien zijn we expert in het realiseren van de technisch meest complexe projecten, van groot tot klein. Cafetaria tot sterrenrestaurants behoren tot onze clientèle. Met onze uitgebreide service en ook leasemogelijkheden betekenen wij veel voor de horecamarkt.‘
Cornelis startte 7 jaar geleden het bedrijf Palmo op nadat hij via-via in aanmerking kwam met deze markt. ‘Mijn belangstelling gaat uit naar techniek, mechanica en metaal. En ik vind het leuk om direct met horeca-ondernemers aan tafel te zitten en te spreken over hun doelstellingen voor hun bedrijf.’
De jonge ondernemer lanceerde vier jaar geleden ook een eigen label exclusieve overkappingen en tuinkamers genaamd CORNELS®. ‘Met dit label tillen we buitenruimtes naar het hoogste niveau. Voor de verkooppunten van CORNELS® werken we met een selectie gerenommeerde dealers in buitenleven de Benelux en binnenkort ook in andere West-Europese landen. Hiermee bedienen wij dus indirect ook de particuliere markt. Door onze geavanceerde eigen productontwikkeling en excellente prijs-kwaliteit verhoudingen een gewild label in ons vakgebied. Onze technische kennis vanuit de complexe horecaprojecten is ook van grote meerwaarde voor onze dealers.
Daarnaast hebben we geïnvesteerd in een portal waar onze dealers de wensen van hun klanten in al haar variaties kunnen invoeren. Wij controleren deze uiteraard en voorzien van advies voordat deze werkelijk geproduceerd worden bij onze fabriek.’
Over groei gesproken, even terug naar Palmo. De afgelopen vier jaar is Palmo bekroond met de FD Gazelle Award door het Financeele Dagblad. ‘Daarmee behoren we tot een van de snelstgroeiende bedrijven van Nederland. We groeien ook letterlijk en figuurlijk, want dit jaar hebben we het pand aan de Markweg (waar de showroom van CORNELS op de begane grond gevestigd is) gekocht. Momenteel werken we, uiteraard naast het realiseren van prachtige projecten, ook aan het realiseren van het eerste horeca inspiratie centrum van Nederland. Hier bieden we volop inspiratie voor het horecaterras. Een dergelijke centrum bestaat nog niet en dat maakt het extra uniek. Het is dan ook een eer om met beiden bedrijven genomineerd te zijn voor de Sterkste Schakel Kennemerland.’
Markweg 21
2153 PG Nieuw-Vennep