gasservice | gaswacht – van gas naar duurzaam

‘Hé, jullie nemen gewoon de telefoon op’

Bouw, Installatie & Techniek | 2025

‘Er zijn in heel Nederland ‘gaswachten’ en ‘gasservices’, die zijn allemaal in de jaren zestig gestart, máár’ lacht Eric de Kriek, ‘wij zijn de enige échte!’ Zo staan ze in ieder geval bekend in Kennemerland, waar ze van Alkmaar tot Lisse bij meer dan 40.000 huishoudens en vele bedrijven zorgen dat de (gas)verwarming jaar in, jaar uit goed blijft functioneren. Mede-directeur Olaf Muller:  ‘Onderhoud en service zitten in ons DNA. Wij laten – letterlijk – niemand in de kou zitten.’

Het middelgrote bedrijf heeft in de loop van de jaren (sinds 1968) de ‘productie’ van de serviceverlening helemaal optimaal gemaakt. Met vijfenveertig mensen in de buitenwacht en nog eens twintig binnen staan ze 24/7 paraat. ‘Niet allemaal tegelijk, natuurlijk. Maar wel zo dat wij binnen twee uur ter plekke zijn én problemen binnen een dag opgelost hebben. Die laatste vinden klanten prettig. Het mag als het echt niet anders kan zelfs wat langer duren. Die eerste – binnen twee uur op de stoep – maakt klanten écht blij. Onze aanwezigheid alleen al,’ zegt Eric, ‘betekent dat mensen zich geen zorgen meer maken.’

Problemen voorkomen is beter

‘Dat wij snel ter plekke zijn bij problemen is natuurlijk fijn, maar wij raden onze klanten uiteraard ook aan om problemen te voorkomen. Regelmatige controle en onderhoud is daarvoor afdoende. Binnen ons team hebben wij verstand van gaskachels en keukengeisers uit de jaren zestig tot en met de nieuwste warmtepompen. Wij weten dus precies wat er nodig is om een installatie netjes door te laten draaien. En voorkomen is natuurlijk ook goedkoper.’

Wij zijn bereikbaar en vriendelijk

Eén van de zaken waar Gasservice | Gaswacht ook in 2025 serieus aan vasthoudt is de menselijke maat van het werk. ‘Naast technische kennis is sociale vaardigheid gewoonweg belangrijk. Wij komen bij mensen thuis over de vloer en regelmatig precies op het moment dat ze zich zorgen maken. Daar moet je mee om kunnen gaan. Daar zoeken wij onze mensen ook op uit.’ Olaf Muller licht toe dat ze daarom graag werven onder zij-instromers. ‘De techniek kunnen wij je wel leren, maar wij vinden het prachtig wanneer je ervaring uit de horeca of uit de detailhandel meebrengt. Je moet het praatje kunnen maken.’ Waar Gasservice | Gaswacht dan weer blij van wordt zijn de vriendelijke mailtjes van klanten. ‘En wij krijgen ook vaak te horen dat mensen verrast zijn dat bij ons de telefoon gewoon wordt opgenomen!’

Is jouw installatie nog in orde?

Bij de klantgerichtheid om iedereen meteen te helpen hoort ook het helpen vooruit kijken. ‘De aandacht voor een goed werkende installatie is bij bedrijven niet altijd even groot. Een kapper kan niet zonder warm water, die meldt zich wel. Maar ondernemers met een bedrijfsunit letten daar wat minder op. Die raden wij aan wat vaker te checken of hun installatie nog in orde is. Om problemen te voorkomen, maar ook omdat je met een oude installatie áltijd duurder uit bent dan met een nieuwere.’

Gasservice | Gaswacht zit op de eerste rij bij alle maatschappelijke duurzaamheidsontwikkelingen. ‘Het uitgangspunt van de overheid is dat wij met zijn allen van het gas af moeten. Ons uitgangspunt is dat wij particulieren en bedrijven maatwerk bieden. Dan komen wij soms met de klant uit op een combinatie van gas en elektra met een warmtepomp. Maar voorlopig zullen wij ook nog heel vaak het vertrouwde gas aanbieden.’


Contactgegevens van Gasservice I Gaswacht

Kaasmakerstraat 1
1991 JH Velserbroek

• Bel: 0251245454 • E-mail: [email protected] • Website: gasservice.nl

Finale Sterkste Schakel Verkiezing Kennemerland 2025

28-11-2025

Meer informatie & kaarten bestellen