boyz in the cloud – partner for digital excellence

Klanten zelf grip geven op IT dienstverlening

Dienstverlening Klein | 2025

‘Twintig jaar geleden zag ik dat de toekomst van kantoorautomatisering – met software, hardwarebeheer, cyberscurity, websites, apps en alle mogelijke connectiviteitsdiensten – volledig in en om de cloud zou draaien.’ Marco Meents nam het op in de naam van zijn bedrijf: Boyz in the Cloud. ‘Wij zijn allang geen boys meer en leveren een samenhangend pakket van diensten, dat – inderdaad –  bijna altijd om de cloud draait.’ 

‘De meest voorkomende wens van klanten is: help ons uit de brand,’ zegt Meents. ‘Zodra taken, wensen of problemen op het gebied van IT de ondernemer teveel worden, dan bellen ze ons. Dat betreft dus groeiende ondernemers, ondernemingen met tientallen werkplekken en éénpitters. Daaronder zijn er best vaak bedrijven waarbij de huidige IT-dienstverlener het ook niet meer weet of geen tijd heeft.’ Marco Meents en zijn drie collega’s geven iedere klant, ongeacht zijn omvang, aandacht. ‘Wij nemen voor iedereen de telefoon op en maken tijd voor zijn of haar vragen.’

Ontwikkelingen gaan hard

Met de cloud overal aanwezig in de dienstverlening werken Boyz in the Cloud voor honderden actieve klanten. ‘Werkplekken inrichten en beheren, Outlook365 en Apple support, Voip en cloud servers; wij ondersteunen alle mogelijke systemen van bedrijven in vele verschillende branches. Wij zijn gecertificeerd partner van onder meer Microsoft, Sophos beveiliging, Unify ubiquity wifi. De technische ontwikkelingen bij hen gaan hard, zodat wij steeds meer oplossingen kunnen aandragen voor uiteenlopende vragen van klanten.’ In de loop van de jaren hebben ze ook voorkeuren ontwikkeld voor betrouwbare hardware. ‘Voor PC’s en laptops raden wij merken aan, waarvan wij ook exact de specificaties kennen die nodig zijn voor verschillende soorten software. Zakelijke WiFi is ook een terrein waar wij zeker weten dat wij met ons voorkeursmerk het gewenste resultaat kunnen bereiken.’

Investeren in klantcontact

‘Snel handelen en duidelijke communicatie met de klant is essentieel bij onze dienstverlening. Het is een punt waarmee wij ons onderscheiden van andere aanbieders. Om met Boyz in the Cloud de dienstverlening te kunnen opschalen investeerden wij in een complete herinrichting van onze eigen backoffice. Daarmee brengen wij alle diensten die wij per klant leveren nog beter in kaart. Daarmee kunnen wij nog sneller schakelen, zelfs pro-actief ingrijpen indien nodig, wij houden tijd over om nog beter met klanten mee te denken en, tenslotte, wij gaan onze klanten er inzicht mee geven.’

Klant zelf inzicht geven

Veel van het werk en de interventies van Marco en zijn team gebeurt op afstand. ‘ICT oplossingen bestaan vrijwel allemaal online, ons werk en onze interventies bij beheer en calamiteiten dus ook. Daarmee is veel van ons werk bijna onzichtbaar geworden. Wij zijn er supertrots op dat wij van onze klanten het vertrouwen verdienen om ongezien ons werk te mogen doen. Maar wij gaan ze er toch meer zicht op geven. Door ze een toegang te geven op onze backoffice geven wij ze weer inzicht op alles dat er in hun systeem speelt en alles dat wij daaromheen doen.’

Met de automatisering van de ICT-diensten zet Boyz in the Cloud een nieuwe stap in dienstverlening voor zijn klanten. ‘Zo kunnen wij hun toekomst nog beter aan.’


Contactgegevens van Boyz in the Cloud

Graftermeerstraat 22B
2131 AC Hoofddorp

• Bel: 0202475600 • E-mail: [email protected] • Website: boyzinthecloud.nl

Finale Sterkste Schakel Verkiezing Kennemerland 2025

28-11-2025

Meer informatie & kaarten bestellen