sligro haarlem – groots in genieten

Sligro wil foodprofessionals zo breed mogelijk ondersteunen

Horeca & Retail Food | 2024

‘Er is één ding dat ons onderscheidt van alle andere groothandels,’ volgens directeur Marcel Wijnberger, ‘en dat is de aandacht voor mensen. Mensen die hier inkopen doen en mensen die hier werken. Wij geven de mensen die hier werken alle ruimte om hun enthousiasme te tonen en hebben belangstelling voor alle mensen die ons bezoeken.’ Als voormalig manager in de horeca is Wijnberger ervan overtuigd dat dat de beste manier is om langdurige klantrelaties mee op te bouwen.

Dat Wijnberger zelf uit de horeca komt is niet alleen handig om te weten waar zijn klanten voor komen, het is ook belangrijk voor de sfeer in de winkel. ‘Onze klanten weten goed hoe ze hun gasten blij maken en verwachten van ons niet anders. En de mensen die de moeite nemen – vaak dagelijks – om hier naartoe te komen, in plaats van hun inkopen te laten bezorgen, behandelen wij dus ook als gasten.’

‘Wij zien de klant’

Dagelijks komen er honderden klanten bij Sligro over de vloer. Een flink deel daarvan komt meerdere keren per week. En Sligro heeft klanten die direct aan het bedrijf laten bezorgen. Met al die klanten zoeken de meer dan veertig medewerkers actief contact. ‘Iedereen hier in het bedrijf is natuurlijk bereid te helpen wanneer je iets zoekt. Maar de hulp gaat veel verder. Onze vakspecialisten vertellen graag over nieuwe manieren om gerechten te bereiden. Daar is in onze nieuw aangeklede vershal alle ruimte voor.’ Dat schept een band met de klant die Sligro bijzonder op prijs stelt. ‘Wij zijn er ook attent op wanneer mensen hier vaker komen. Je leert ze bij naam kennen en wij zijn nieuwsgierig naar hun werk. Wie weet of wij ze verder kunnen helpen.’

Foodprofessionals ondersteunen

‘Wij leveren aan de hele horeca – van hotel tot en met fast service – aan cateringbedrijven en aan kantines. Sligro wil foodprofessionals in al die branches zo breed mogelijk ondersteunen.’ Daarom levert het bedrijf niet alleen de versproducten (met het bijbehorende inspirerende advies), ze leveren ook trainingen en zelfs flexibel personeel. ‘Vier van onze collega’s in de regio zijn continu op pad om klanten bij te staan en aan de slimste, leukste en lekkerste oplossingen te helpen.’

Extra je best doen voor de klant

Bij het letten op de klant hoort ook het volgen van aankoopgedrag. ‘Wij zijn vaak zelf degenen die klanten extra faciliteiten aanbieden. Wanneer wij zien dat een restaurateur uit de binnenstad van Haarlem steeds meer spullen in zijn bakfiets laadt, dan gaan wij hem echt aanbieden e.e.a. voortaan te bezorgen. Maar wij bieden ook andere praktische en financiële extra’s aan.’ Volgens Wijnberger draait het er altijd om proactief te zijn. ‘Het is een manier van doen die uitstekend bij ons past. Vergeet ook niet dat wij misschien een heel groot bedrijf zijn, maar dat in iedere vestiging een lokale sfeer hangt. En gelukkig hebben wij in het team mensen die hier al heel lang werken.’

Haarlemse BBQ kampioenschappen

In 2023 lanceerde Wijnberger de Haarlemse BBQ Kampioenschappen. ‘Het idee was om op een ludieke manier extra omloop in de zaak te genereren én te laten zien wat een smakelijke dingen je allemaal met onze producten kunt doen.’ Het was een doorslaand succes met, naar schatting, 1.400 bezoekers. ‘Dat herhalen wij dit jaar dus weer, met nog meer BBQ-teams, in het weekeinde van Pinksteren. En ik heb al meer evenementen, bijvoorbeeld rond streekproducten, in gedachten om de Sligro-sfeer te etaleren.’


Contactgegevens van Sligro Horeca Groothandel Haarlem

Jan van Krimpenweg 11
2031 CE Haarlem

• Bel: 0235175757 • E-mail: [email protected] • Website: www.sligro.nl