sligro haarlem, groots in genieten

‘Wij willen iedere foodprofessional verder brengen’

Groothandel | 2022

‘In augustus heeft onze Sligro een hele nieuwe sfeer,’ vertelt Ron Beenhakker, vestigingsdirecteur van de groothandel, ‘Onze medewerkers krijgen nog meer de ruimte om het verhaal over ons vers- en andere producten te vertellen. Ook al zijn wij een groothandel waar klanten groot kunnen inslaan, alles draait toch om smaak en finesses.’

‘Sligro is een vriendelijk familiebedrijf. Wij zijn wel groot met onze tientallen vestigingen, maar iedere vestiging heeft rond zijn eigen team een eigen sfeer. De ruimte die ons team daarin heeft om klanten met hun wensen en ideeën te helpen is doorslaggevend.’ Beenhakker werkt zelf pas sinds kort bij Sligro, na een ruime carrière in de horeca, o.m. bij Schiphol en Holland Casino. ‘In de horeca heb je geen klanten, maar gasten. Bij Sligro zijn wij er dus voor de gasten van onze klanten.’

Sligro 3.0

Alle Sligro-vestigingen in Nederland worden regelmatig onderhanden genomen. Die in Haarlem wordt opgewaardeerd naar ‘Sligro 3.0’. ‘Dat betekent een nieuwe indeling met nieuw meubilair en vooral nieuwe presentatie van vooral de versproducten. Met een vershal voor groente en vlees, voor Noordzeevis, ook met een homarium, een specerijenmarkt en een notenbranderij. Onze klanten komen bij ons inspiratie opdoen voor nieuwe smaken om aan hun gasten voor te zetten. In de winkel gaan we hen daar helemaal enthousiast voor maken.’ Sligro doet dat met eigen en met exclusieve merken. Dat doen ze in Haarlem al erg goed, trouwens. ‘Wij scoren al jaren op rij omzetstijgingen en binnen de bedrijvengroep doet onze vestiging al jaren mee in de top van de eigen kwaliteitsprijzen.’

Zelfbediening is een uitje

Dat Beenhakker zelf uit de horeca komt is niet alleen handig om te weten waar zijn klanten voor komen, het is ook belangrijk voor de sfeer in de winkel. ‘Onze klanten weten goed hoe ze hun gasten blij maken en verwachten van ons niet anders. En de mensen die de moeite nemen – vaak dagelijks – om hier naartoe te komen, in plaats van hun inkopen te laten bezorgen, behandelen wij dus ook als gasten.’

Iedere maand houdt hij met een wisselend deel het team een ronde tafel om nieuwe ideeën te bedenken. ‘Een van de eerste dingen die wij hebben ingevoerd is het verdelen van de verantwoordelijkheid voor klachtenafhandeling: de medewerkers hebben het eigenaarschap gekregen om klachten zelf af te handelen onder het motto: hoe zou je zelf behandeld willen worden als klant? Daar worden zij veel blijer van, en de klanten ook!’

‘Foodprofessionals vind je overal’

‘Wij leveren aan de hele horeca – van hotel tot en met fast service – aan cateringbedrijven en aan kantines. In al die bedrijven groeit de vraag weer hard en bij al die bedrijven zijn er problemen met de capaciteit. Sligro wil foodprofessionals in al die branches zo breed mogelijk ondersteunen.’ Daarom levert het bedrijf niet alleen de versproducten (met het bijbehorende inspirerende advies), ze leveren ook trainingen en zelfs flexibel personeel. ‘Vier van onze collega’s die o.m. voor deze vestiging werken zijn continu op pad om klanten bij te staan en aan de slimste, leukste en lekkerste oplossingen te helpen.’

Vanaf augustus is Sligro Haarlem weer het middelpunt voor alle foodprofessionals in de streek. ‘Wij zien er naar uit ze hier weer op nieuwe manieren te ontvangen.’


Contactgegevens van Sligro Horeca Groothandel Haarlem

Jan van Krimpenweg 1
2031 CE Haarlem

TelefoonnummerE-mailadresWebsite